piątek, 1 lipca 2011

Skarb w Zatoce Kanu



Twórcy:
Scenariusz: Tiburce Oger
Rysunki: Patrick Prugne


Swoje palce maczali:
tłumaczenie: Pavot
grafa: Tecumseh
korekta: Julass
koordynacja: Dudi

W 1756r. zachodnia Europa przeżywała jeden z największych konfliktów XVIII wieku, wojnę siedmioletnią. W koloniach, zwłaszcza w Ameryce Północnej, wrogość pomiędzy Anglikami, Francuzami i8 Indianami narastała już od dwóch lat. W lipcu 1755 r. armia angielska pod dowództwem gen. Braddocka, zaatakowała fort Dusquesne. Ich druzgocąca klęska brzmiała jak strzał ostrzegawczy we wszystkich koloniach Nowej Anglii. Kilka miesięcy później, Louis Joseph, markiz de Montcalm, objął dowództwo wojsk francuskich w Nowej Francji.
Zaczęła się "Wojna Indian z Francuzami."

Urodziłem się w burzliwą noc, 22 września 1746 roku, w pięknym rejonie Arkadia, na obrzeżach Nowej Francji, francuskiej kolonii w Ameryce Północnej.

9 komentarzy:

  1. za(piip)ste

    dzięki...

    wspaniała grafika

    miód na moje znerwicowane serce...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa niespodzianka. Cieszy mnie że tłumacz Pavot wrócił do akcji :). Komiks ma bardzo ładną grafikę, ale historia w nim opowiedziana nie specjalnie przypadła mi do gustu. XVIII wiek to nie jest mój ulubiony okres historyczny, podobnie jak komiksy, których głównymi bohaterami są dzieci. Jakkolwiek czekam na kolejne tłumaczenia spod ręki Pavota oraz reszty ekipy. Techniczne, jak zawsze, bez zarzutu.
    WB

    OdpowiedzUsuń
  3. A tak przy okazji, przypomniało mi się że rok temu ukazała się we Francji komiksowa adaptacja książki "Ostatni Mohikanin" J. F. Coopera. Grafika w "Le Dernier des Mohicans" wbiła mnie w ziemię. Komiks został stworzony przez Cromwella (znany m.in. z Anity Bomby). Tutaj można obejrzeć kilka plansz:
    http://noctambule-soleil.blogspot.com/2010/04/le-dernier-des-mohicans-illustrations.html

    Oraz kilka jest na oficjalnej stronie wydawnictwa Soleil:
    http://soleilprod.com/album/1860

    Coś pięknego :)
    WB

    OdpowiedzUsuń
  4. Skanu nie znalazłem, ale jeśli ktoś ma niech się podzieli :).

    WB

    OdpowiedzUsuń
  5. tak się spytałem z ciekawości, bo fajna grafika...

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny komiks. przydałby się jeszcze FRENCHMAN tego samego autora

    OdpowiedzUsuń
  7. skan znalazłem ale niestety po francusku to ja ni chu chu :( pozostaje cieszyć oko fantastycznymi rysunkami i mieć nadzieję, że ukaże się w bardziej zrozumiałym języku... może ktoś zna frankoński i się podejmie? tu link do skanu:
    http://uploaded.net/file/7z8mxyk8

    OdpowiedzUsuń