czwartek, 21 czerwca 2012

Taniec Czasu



Twórcy:
Scenariusz i rysunki: Igor Baranko


Swoje palce maczali:
tłumaczenie: -krikon-
korekta: stary niedźwiedź (t.01-03)/RybKa (t.03)

grafa: Tecumseh

… Właściwie to Indianie odkryli Europę… a nie Kolumb Amerykę… To motyw przewodni: „Tańca czasu”, dzieła ukraińskiego artysty Igora Baranko. Opowiada on fantastyczną historię miłości i magii, różnych plemion Indian amerykańskich w czasach pre-kolonizacji.
Historia rozpoczyna się, gdy młody wojownik porywa piękną księżniczkę z innego plemienia. Niespodziewanie chłopak zakochuje się w niej… lecz na drodze ich szczęścia staje… no właśnie….
Magiczna, fantastyczna opowieść o miłości i osobistej zemście(vendetta)… jeśli lubisz opowieści o Indianach, o różnych wymiarach alternatywnych światów i podróżach w czasie to nie przegap tego komiksu. „Ukraińska historia” opisująca amerykańskich Indian…


31 komentarzy:

  1. oj super sprawa, fantastyczny komiks, fantastyczny powrót, podziękowania dla ekipy

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmmm.. ciekawa sprawa: w ostatnim momencie przed samą premierą komiks Baranki zmienił "Wydawcę" ;)
    Baaardzo polecam, mimo (moim skromnym subiektywnym zdaniem) ciut zbyt "na luzie" podejścia Tłumacza do szeroko rozumianej kultury Indian (troszkę przesadnie rozbudowane tłumaczenia imion, pomijanie lub udziwnianie nazw plemion - szczególnie 'święte błazny' brzmi jak 'murzyny' albo np. 'cygany' :) oraz takie kwiatuszki jak np. 'uczona sowa'...
    Wiem, że się czepiam, przepraszam! No i jeszcze raz POLECAM, bo WARTOOOO!!
    tR

    OdpowiedzUsuń
  3. tR - proponuje piać takie rzeczy na pw, tym bardziej, że mamy już złe doświadczenia z kopanie się po kostkach braci komiksowej...

    January

    OdpowiedzUsuń
  4. tuco możesz się wykazać w korekcie...

    OdpowiedzUsuń
  5. hej :) ja nie będę się kopał :) co do "na luzie"... tłumaczyłem z SP wersji translacyjnej i uwierz tam imiona były dłuższe... co do reszty... nie zgodze sie z udziwnianiem nazw plemion i ze świętymi błaznami(takie pojecie funkcjonowało) :)
    dzięki za słowa krytyki :)
    zawsze dobrze coś akiego usłyszec, tym bardziej ktos taki jak ja DEBIUTANT-tu i UCZĄCY się na EK.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. macie rację Koledzy, chyba miałem zły dzień (tydzień,rok,...,życie,heh), a do tego Taniec Czasu to jeden z moich "niewydanych" ólóbieńcuf.
    Bez urazy.., dzięki za Robotę! czekam na Wasz ciąg dalszy.
    pozdro
    tR

    OdpowiedzUsuń
  7. -krikon-, ..cholera miałem nie ciągnąć dyskusji, bo jak zauważyłem podobne zmierzają w tutaj złym kierunku..
    .....spróbuję się zarejestrować na Forum i napiszę na prv o co mi chodziło......
    Jeszcze raz dzięki i Pozdrowienia!!
    tR

    OdpowiedzUsuń
  8. Tec ma rację - każdy wykrywający mile widziany... zapraszamy do korekty - każda grupa szuka ludzi...

    OdpowiedzUsuń
  9. fajny komiks, dzięki za translację. Polecam również wydanego u nas w kraju "Maksyma Osę" również autorstwa Igora Baranko ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa rzecz. Nie da się ukryć, że złapałem haczyk :) Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajne- dzięki. Jestem bardzo ciekawy jak to pójdzie dalej...

    OdpowiedzUsuń
  12. Naprawdę znakomite. Wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytajcie, ludziska! Nie pożałujecie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzieki Krikon!
    Zacząłem komentować anonimowo żeby nie było ;)Dobra robota - tłumacz trzecią część żebyś lunę jeszcze zaczął zanim Ci serducho wysiądzie od nadmiaru pracy. Przejrzałem komiks w wersji angielskiej ale to nie to samo co mowa Mickiewicza ;)
    B.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komiks jest fenomenalny. Gdyby tak ktoś go wydał u nas. Eh, pomarzyć można. Nie mogę się doczekać następnego tomu. Jeszcze raz dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  16. Drugi tom jeszcze lepszy od pierwszego. :]

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny komiks. Będzie jakaś kontynuacja czy są tylko dwa tomiki ?

    OdpowiedzUsuń
  18. Będzie... będzie... numer 3...zaglądaj a znajdziesz...

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuję! Świetny przekład rewelacyjnego komiksu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Kolejny świetny tom. Biję pokłony przed ekipą. Dawno żaden komiks nie wzbudzał u mnie takiej ekstazy.

    Można wiedzieć ile jest części?

    Ponawiam apel o wydanie komiksu :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Części jest niestety tylko trzy :-(
    I przyłączam się do apelu!

    OdpowiedzUsuń
  22. Co! Co! Kolejna kapitalna seria seria bez zakończenia? Ja się chyba ugotuję. To nieludzkie odwalać takie numery. A ja już się napaliłem na wędrówkę Czterech-Wiatrów za Wielką Wodę. Co z Wrotami Czasu? To się nie godzi! Ale się zbulwersowałem. Pewnie zakończenie nie powstanie skoro ostatnia część wydano w 2006 roku.

    Wiadomo może dlaczego nie powstał ciąg dalszy? Słaba sprzedaż?

    OdpowiedzUsuń
  23. Z tego co się orientuję seria była zaplanowana tylko na trzy tomy i nigdy nie było w planach kontynuacji. Co do zakończenia, to bardzo mi się podoba - pozostawia dużo pytań, niedosyt, rozczarowuje, ale też nie wyobrażam sobie jakiegokolwiek innego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... To chyba jednak nie jest ostateczne zakończenie serii. Akcja urywa się w połowie wątków i właściwie nic się nie wyjaśnia. Poza tym na bedetheque komiks ten wciąż ma status "Série en cours", więc autor ostatecznie z niego nie zrezygnował. Jakoś mi się nie chce wierzyć, żeby coś tak fenomenalnego nie chciało się sprzedawać, raczej Barance skończyła się koncepcja utworu, bo pociągnąć go nadal na tym poziomie to naprawdę wyzwanie.

      Usuń
  24. Hmmm... powiem tak... oficjalnie Baranko nie powiedział, że seria jest zakończona... i nigdzie nie czytałem o tym(mogę się mylić ;) ) ... z drugiej strony, biorąc pod uwagę, że trzeci tom wyszedł w 2006r... raczej marne szanse na kontynuację :)

    OdpowiedzUsuń
  25. kurde, patrzyłem tu http://www.bedetheque.com/serie-12227-BD-Danse-du-temps.html i wyraznie widziałem serie fine, a to jest en course czyli nie koniec, mój błąd :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, w zależności od źródła można zobaczyć "serie en cours" lub "serie finie en 3 tomes"... co pozostawia cień nadziei :-)

      Usuń
  26. Trzeba będzie pisać petycję do autora. :

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma swojego bloga :) jak ktoś chce mogę zapodać adres :)

      Usuń
    2. Też przejrzałem niemal wszystko na http://baranko.blogspot.com/
      Czytanie cyrylicy nie jest szczególnie emocjonujące i niestety jest tam chyba tylko jeden wpis o "Tańcu...". Ostatni post jest z października zeszłego roku, ale próbować można... :-)

      Usuń
    3. Tego bloga już obczajałem, ale jak już wspomniano jest on raczej nieaktualny. Baranko ma konto na fejsie. Ja tam konta nie nie mam. Gdyby się komuś nudziło, to mógłby tam zapytać go kiedyś czy będzie kontynuował cykl.

      Usuń