czwartek, 20 października 2011

Księga Jacka i Sam



Twórcy:
Scenariusz: Olivier G. Boiscommun
Rysunki: Denis-Pierre Filippi


Swoje palce maczali:
tłumaczenie: DanY (Księga I)/Dag (Księga II)
grafa: AudiQ
korekta: Venda (Księga I i II)/DanY (Księga II)
Skan: Bunny



Są drzwi, których lepiej nie otwierać, a już na pewno ich nie przekraczać.
Kto wie, co was czeka za nimi, skryte w cieniu.
Oczywiście, jeśli macie dobry powód by to zrobić, musicie wiedzieć, że pewne rzeczy ulegną zmianie.
Musicie być tego świadomi!
Dla Sam i Jacka, powrót do domu, wydaje się być oczywisty.
Muszą odnieść księgę, która nigdy nie powinna opuścić tego miejsca.
Kto wie co ich czeka?
Kto wie, co skrywa to miejsce, gdzie księgi zapisują się same a statuy żyją własnym życiem?

15 komentarzy:

  1. Dzięki wielkie za kolejne europejskie pozycje !

    OdpowiedzUsuń
  2. na początku komiks mi się nie spodobał - szczególnie, iż miałem kontakt tylko z pierwszym tomem, ale po przeczytaniu 2 części doznałem innego uczucia zawodu... dlaczego już koniec... jak dla mnie świetna pozycja... najważniejsze - też do pomyślenia - gorąco polecam... trzymajmy kciuki za Daga - może nam jeszcze da się namówić na coś Boiscommuna

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, Dany, trafiłeś w mój gust. :)
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  4. Serdeczne dzięki za kolejny świetny komiks :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki AudiQ-owi za fantastyczną robotę przy grafice, głównie w okładkach.

    OdpowiedzUsuń
  6. eeeeeeeeeeeee........... taaaaaaammmmmmmmmmmmm..........

    Dany ma nosa do wygrzebywanie fajnych pozycji...
    nie wpominając o Vendzie...

    a jak fajny komiks to się chce pracować...

    teraz to się napaliłem na IRS... aż bucha ze mnie para...

    OdpowiedzUsuń
  7. Sorry, ale ja tam tylko sprzątałem, przeważnie się opieprzałem, więc z reguły nie odkurzałem, no i se wypowiedź zrymowałem.

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja walnę cytacik: "trzymajmy kciuki za DAGa - może nam jeszcze da się namówić na coś Boiscommuna"

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęcony komentarzami sięgnąłem po te pozycje. Czyta się szybko i miło, jednak pozostaje pewien niedosyt, o którym wspomniał gaudip. Brakuje mi klamry spinającej to wszystko, zakończenia. Mam wrażenie, że opowieść zakończyła się jakby w połowie, że dalej mogło być ciekawiej.

    OdpowiedzUsuń
  10. -
    -
    -
    [MOŻLIWE ISTOTNE ELEMENTY FABUŁY]
    -
    -
    -
    Typowa baśń w formie komiksu. Fantastyczny świat, który łączy się z naszą rzeczywistością. Dzieci jako główni bohaterowie. Walka dobra ze złem, okupiona sporymi stratami po stronie dobrych oraz czytelny morał.
    Normalnie nie sięgnąłbym po te komiksy, wolę historie, które są mocno osadzone w naszej rzeczywistości. Przeczytałem "Księgi" tylko dlatego, że zostałem tłumaczem tomu drugiego. Komiksy fabularnie proste i niewymagające zbyt wiele czasu, mało w nich tekstu. Główną siłą tego typu produkcji jest wywoływanie określonego nastroju i moim zdaniem "Księgi" radzą sobie z tym doskonale. Myślę, że "Księgi" to jedne z nielicznych komiksów na naszym blogu, które można z czystym sumieniem dać dziecku do przeczytania.
    Moim zdaniem historia ma całkiem przyzwoite zakończenie będące również początkiem nowego rozdziału w życiu bohaterów, niemniej słusznie zauważacie, gaudip i beerate, że czegoś wam tu brakuje. Według francuskich serwisów komiksowych "Księgi" są serią otwartą i może Boiscommun jeszcze do nich wróci.
    Gaudip mamy umowę i zamierzam się z niej wywiązać, choć nie ukrywam, że zaskoczyłeś mnie tą podwójną ilością stron :).

    OdpowiedzUsuń
  11. dla mnie niedosytem byłoby skończenie na pierwszym tomie...
    to w pewnym stopniu groziło nam...

    jak pisałem wcześniej 2 część zamyka wszystko, ja się czuję usatysfakcjonowany...

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy ktoś wie, że jest III tom ? - " Les Livres de vie" z 2007.

    OdpowiedzUsuń